Branża motoryzacyjna w dołku

Możliwość komentowania Branża motoryzacyjna w dołku została wyłączona
Koronawirus wygnał kierowców z salonów nowych aut i przerzedził ruch w serwisach, chociaż koncerny motoryzacyjne błyskawicznie zaczęły sprzedawać auta przez internet, a pracownicy dilerów samochodowych czasem zabierają od klienta auta do naprawy – pisze piątkowa “Gazeta Wyborcza”.

Pandemia koronawirusa postawiła branżę motoryzacyjną w Unii Europejskiej

przed kryzysem bez precedensu – wskazało Stowarzyszenie Europejskich

Producentów Samochodów (ACEA). Od tygodnia stopniowo produkcję samochodów

zawiesiły już praktycznie wszystkie fabryki w Europie, a w ślad za nimi

produkcje zawieszają lub przynajmniej ograniczają dostawcy części dla

motoryzacji – czytamy w “Wyborczej”.

Ograniczenia w zgromadzeniach – jak pisze dziennik – wymiotły też klientów z

salonów motoryzacyjnych. Sprzedaż nowych samochodów praktycznie nie

istnieje. Wydawane są jeszcze zamówione wcześniej pojazdy czy samochody do

flot, ale już niewielka sprzedaż – powiedział gazecie Jakub Faryś, prezes

Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM).

Robert Mularczyk z polskiego przedstawicielstwa Toyoty, która jako jeden z

pierwszych u nas koncernów wprowadziła ofertę zakupu aut z domu przez internet,

przyznał z kolei w rozmowie z “GW”: “przewidujemy, że w marcu

sprzedamy o połowę aut mniej, niż planowaliśmy”. A jeden z

przedstawicieli władz koncernu Renault ujawnił, że obecnie aż o 90 proc. spadły

zamówienia na niektóre modele aut tej firmy – mówi.

Nowa Dacia Duster odnosi takie sukcesy, że Skoda podąży śladem rumuńskiej marki

Możliwość komentowania Nowa Dacia Duster odnosi takie sukcesy, że Skoda podąży śladem rumuńskiej marki została wyłączona

Nowa Dacia Duster i Dacia Sandero odniosły taki sukces, że zaczyna to budzić zazdrość u Niemców. Koncern Volkswagen zamierza znacząco zmienić strategię produktową i dokonać wyraźnego podziału marek. Skoda będzie w grupie odpowiednikiem Dacii w koncernie Renault.

Nowa Dacia Duster stała się najlepiej sprzedającym modelem w Polsce dla rynku osobowego. Samochód ten wygrywa dzięki świetnemu stosunkowi jakości do ceny. Teraz tą drogą ma iść Skoda, która obecnie niewiele różni się od Volkswagena. Z ofery Skody mając więc zniknąć luksusowe dodatki i lepsze wersje. Producent rozważa też zmiany w procesie produkcji i wykorzystywanie większej ilości tańszych materiałów.

Skoda będzie kierowana na rynki wschodnie, z prostym wykończeniem i bez możliwości zamawiania drogich opcji. Nie będzie już skórzanej tapicerki Alcantara czy napędu na cztery koła. Volkswagen nie ukrywa, że bezpośrednią motywacją do tych zmian jest właśnie sukces francuskiego pomysłu na Dacię oraz odpływ klientów od Volkswagena do Skody, co stało się przyczyną napięć w koncernie.

Gama produktowa Skody znacząco się nie zmieni, ale nowe samochody będą sprzedawane według zmienionej filozofii – zapowiedział Michael Jost z grupy Volkswagen.

źródło: iCarros

Różne Motoryzacyjne Informacje 9 października 2019