• Różne Motoryzacyjne Informacje

    Tesla, Volkswagen, General Motors i Ford ruszą z produkcją respiratorów

    Wszystko zaczęło się 19 marca, kiedy Elon Musk został zaczepiony na Twitterze przez pewnego użytkownika. Prosił on o przystosowanie fabryk Tesli do produkcji respiratorów, które są potrzebne natychmiast. Poprosił też Elona by nie był idiotą w kwestii koronawirusa, dodając że dzieje się ogromna katastrofa, a jeżeli nie wierzy – niech zapyta lekarzy. Na co Elon Musk odpisał, że… rozpocznie produkcję respiratorów, jeżeli będzie takie zapotrzebowanie. Natomiast niecałe 24 godziny temu, Elon Musk ogłosił, że odbył długą dyskusję inżynierską z firmą Medtronic na temat nowoczesnych respiratorów. Zespół Medtronic też podsumował rozmowę dziękując Muskowi za chęć rozwiązania problemu i dostarczania szpitalom oraz pacjentom narzędzi potrzebnych do ratowania życia. Firma Medtronic, zajmująca się…

    Możliwość komentowania Tesla, Volkswagen, General Motors i Ford ruszą z produkcją respiratorów została wyłączona
  • Różne Motoryzacyjne Informacje

    Tesla będzie wytwarzać respiratory

    Tesla, należący do Elona Muska amerykański producent samochodów elektrycznych i rozwiązań OZE, chce “tak szybko, jak to możliwe dla człowieka” rozpocząć produkcję respiratorów potrzebnych pacjentom zakażonym Covid-19. Elon Musk zapowiedział na Twitterze respiratory miałyby być produkowane w zakładzie Tesli w Buffalo w stanie Nowy Jork, dotąd specjalizującym się w montażu paneli słonecznych. Fabryka, w której na co dzień pracuje ponad 1,5 tys. osób, został tymczasowo zamknięty z powodu epidemii Covid-19. Musk wyraził jednak nadzieję, że uda się go otworzyć “tak szybko, jak to możliwe dla człowieka” i ruszyć z produkcją urządzeń. Nie wiadomo jeszcze dokładnie, kiedy zakład mógłby faktycznie wznowić pracę. Koncern Muska rozpoczął już jednak współpracę z produkującą sprzęt…

    Możliwość komentowania Tesla będzie wytwarzać respiratory została wyłączona
  • Różne Motoryzacyjne Informacje,  Samochody Elektryczne

    Nissan Leaf. Po 5 latach zasięg spadł do 60 km, za wymianę baterii zażądano równowartość…

    Pasywnie chłodzone baterie Nissana Leafa nie lubią upałów. Boleśnie przekonał się o tym pewien Australijczyk, któremu w ciągu pięciu lat zasięg spadł ze 120 do poniżej 60 kilometrów. Po kolejnych 2 latach dealer zaproponował wymianę baterii, za którą wystawiono mu fakturę na równowartość 89 tysięcy złotych. Wszystkie generacje Nissana Leafa – pierwsza, druga oraz najnowsza, e+ – posiadają baterie, które nie są aktywnie chłodzone. W gorącym klimacie może to przyspieszać degradację ogniw przekładającą się na utratę pojemności, w umiarkowanym „tylko” przegrzewanie się i wolniejsze szybkie ładowanie. Wspomniany przez nas australijski inżynier, Phillip Carlson, kupił jeden z pierwszych modeli Nissana Leafa (2012) z baterią o pojemności 21 kWh (pojemność całkowita: 24…

    Możliwość komentowania Nissan Leaf. Po 5 latach zasięg spadł do 60 km, za wymianę baterii zażądano równowartość… została wyłączona