Nowa ciężarówka z zaklejonym przednim radarem

Możliwość komentowania Nowa ciężarówka z zaklejonym przednim radarem została wyłączona

Hamulce awaryjne z czujnikami odległości miały być skutecznym sposobem na poprawę bezpieczeństwa. Od 2015 roku są one też obowiązkowe, trafiając na pokład wszystkich nowych ciężarówek rejestrowanych w Unii Europejskiej. Problem jednak w tym, że wielu kierowców nie chce z tego rozwiązania korzystać.

W pozatransportowych mediach często pojawiają się stwierdzenia, że to wszystko wina kierowców, którzy za wszelką cenę chcą trzymać się „na ogonie” innych pojazdów. Prawda jest jednak taka, że konstrukcja samych czujników też odgrywa tutaj istotną rolę. W wybranych modelach bywają one bowiem zbyt czułe i potrafią reagować bez powodu. Często słyszy się na przykład o gwałtownych hamowaniach przed znakami drogowymi.

W efekcie mamy zaś takie widoki, jak ten uwieczniony przez Czytelnika Marcina z Kuchni Truckera. Na zdjęciach widnieje praktycznie nowy DAF XF, oczywiście wyposażony w przedni radar oraz system automatycznego hamowania. Obudowa tego radaru jest jednak zaklejona, całkowicie eliminując go z użytku.

 

Zniesienie akcyzy na LNG i CNG w Polsce

Możliwość komentowania Zniesienie akcyzy na LNG i CNG w Polsce została wyłączona

W nawiązaniu do tekstu:

Senat zgodził się na zniesienie akcyzy na LNG – bardzo tanie tankowanie ciężarówek jest coraz bliżej

Główną zachętą do kupowania gazowych ciężarówek są obecnie kwestie wizerunkowo-ekologiczne, a także zwolnienie z niemieckich opłat za drogi. Już wkrótce ma do tego jednak dołączyć kolejna zachęta, w postaci zniesienia polskiej akcyzy paliwowej.

 

Polskie władze już rok temu stworzyły i zaakceptowały stosowny projekt przepisów. Przewidywał on całkowite zniesienie akcyzy od sprzedaży CNG oraz LNG, czyniąc oba paliwa tańsze o 67 groszy na kilogramie. By jednak takie zwolnienie z akcyzy doszło do skutku, konieczne było zdobycie zgody ze strony Komisji Europejskiej.

Jak podaje magazyn „Interia”, powołując się na rozmowę z prezesem PGNiG, KE zatwierdziło już polski projekt, zgłaszając jedynie kilka poprawek. Te ostatnie są aktualnie wprowadzane i cały proces może potrwać maksymalnie kilka miesięcy. Wydaje się więc bardzo możliwe, że gaz znacząco potanieje jeszcze przed końcem roku

Bez kategorii 20 maja 2019