Tesla, Volkswagen, General Motors i Ford ruszą z produkcją respiratorów

Możliwość komentowania Tesla, Volkswagen, General Motors i Ford ruszą z produkcją respiratorów została wyłączona

Wszystko zaczęło się 19 marca, kiedy Elon Musk został zaczepiony na Twitterze przez pewnego użytkownika. Prosił on o przystosowanie fabryk Tesli do produkcji respiratorów, które są potrzebne natychmiast.

Poprosił też Elona by nie był idiotą w kwestii koronawirusa, dodając że dzieje się ogromna katastrofa, a jeżeli nie wierzy – niech zapyta lekarzy. Na co Elon Musk odpisał, że… rozpocznie produkcję respiratorów, jeżeli będzie takie zapotrzebowanie.

Natomiast niecałe 24 godziny temu, Elon Musk ogłosił, że odbył długą dyskusję inżynierską z firmą Medtronic na temat nowoczesnych respiratorów.

Zespół Medtronic też podsumował rozmowę dziękując Muskowi za chęć rozwiązania problemu i dostarczania szpitalom oraz pacjentom narzędzi potrzebnych do ratowania życia.

Firma Medtronic, zajmująca się technologią w służbie zdrowia, wydała też oświadczenie prasowe, że ciągle zwiększa produkcję respiratorów na całym świecie. Do tej pory, tj. 18 marca, udało się zwiększyć produkcję o 40%, w obliczu rosnącego zapotrzebowania na tego typu sprzęt.

Wygląda więc na to, że współpraca z Elonem Muskiem i Teslą może stanowczo zwiększyć liczbę respiratorów dostępnych w szpitalach.

Podobne decyzje podejmują też inni producenci. Volkswagen zapowiedział w piątek, że wykorzysta swoje drukarki 3D do produkowania respiratorów. Do pomocy ma się włączyć także Ford, General Motors, Ferrari oraz Nissan.

Respiratory odgrywają kluczową rolę w leczeniu pacjentów z ciężkimi chorobami układu oddechowego, takimi jak COVID-19.

Dzięki respiratorom płuca pacjenta mogą się regenerować, podczas gdy urządzenie oddycha za niego, dostarczając tlen. Bez respiratorów pacjenci z ciężką chorobą układu oddechowego mogą nie przeżyć.

Volkswagen przekazuje maski ochronne

Niemiecki producent zobowiązał się też dostarczyć ok. 200 000 masek ochronnych kategorii FFP-2 oraz FFP-3 dla niemieckich szpitali. Koncern podkreśla, że jest w ścisłej współpracy z ministrem zdrowia Jesenem Spahnem. Ponadto miasto Wolfsburg dostanie dodatkowe materiały medyczne.

Volkswagen chce zainwestować 1 mld euro

Możliwość komentowania Volkswagen chce zainwestować 1 mld euro została wyłączona

Volkswagen chce zainwestować 1 mld euro w digitalizację aut dostawczych i logistyki.

Traton Group, skupiając dostawcze samochody grupy Volkswagena chce do 2024 roku zainwestować 1 mld euro w prace badawczo – rozwojowe w zakresie digitalizacji. Połączenie dostawczych aut w sieci pozwoli znacznie zmniejszyć liczbę pustych przejazdów.

Klienci Traton Group w 2018 roku korzystali z 450 tys. samochodów połączonych w sieci, ale w tym roku ich liczba wzrosła już do 600 000, a do końca roku 2025 ma przekroczyć milion. Według Traton Group korzystanie z połączenia samochodów w cyfrowej sieci pozwala m.in. zredukować czas obsługi, zmniejszyć zużycie paliwa, poprawić planowanie przejazdów, a co za tym idzie zwiększyć efektywność i zredukować koszty.
W tej dziedzinie sporo jeszcze można zrobić. Obecnie samochody dostawcze w Europie według szacunków wykorzystują swoje możliwości na 50 – 60 proc. Digitalizacja może pomóc w znacznym zmniejszeniu liczby pustych przejazdów, a to zysk i dla firm i dla środowiska.

Czytaj także: Zbadano opłacalność samochodów elektrycznych – “dostawczak” tańszy w użytkowaniu po 4 latach

Według Deloitte rynek usług telematycznych ma się zwiększyć z 2,3 mld euro w roku 2016 do niemal 10 mld euro w roku 2026.

W roku 2016 Traton Group założyła firmę RIO, która tworzy oprogramowanie, m.in. ekosystemy logistyczne oparte o technologię chmury. Obecnie korzysta z nich ponad 115 tys. samochodów. RIO ma współpracować w zakresie digitalizacji procesów logistycznych z Volkswagen Group Logistics GmbH, która codziennie koordynuje około 18 tys. transportów samochodowych.

Samochody Elektryczne 6 października 2019

Silniki benzynowe Volkswagen Golf 4

Możliwość komentowania Silniki benzynowe Volkswagen Golf 4 została wyłączona

        Volkswagen Golf IV ma bardzo bogatą gammę silników benzynowych. Zarówno z wtryskiem bezpośrednim (FSI), wolnossących i doładowanych (T i GTI), rzędowych jak i V6. Do wyboru również mamy jednostki cztero, pięcio i sześcio cylindrowe. Wyposażone są one w różne liczby zaworów. Możemy wybierać pomiędzy jednostkami ośmio, dziesięcio, szesnasto, dwudziesto i dwudziesto cztero zaworowymi. Tak bogaty asortyment jednostek napędowych sprawia, że  możemy wybrać silnik dopasowany idealnie do naszych potrzeb jak i “kieszeni”. Do dyspozycji są silniki ekonomiczne, mocniejsze o zacięciu sportowym jak i typowo sportowe, które dostarczą nam wrażeń. Silniki te pochodzą z grupy VAG i możemy znaleźć je w różnych modelach tak popularnych marek jak Audi, Skoda, Seat. Praktycznie wszystkie silniki benzynowe poniżej zaprezentowane bardzo dobrze znoszą współpracę z instalacjami gazowymi. Oczywiście na tym podzespole nie warto oszczędzać. Dobra instalacja LPG gwarantuje długa, ekonomiczną i bezproblemową pracę na gazie.

Z racji tego, że silniki montowane są w dużej liczbie modeli czterech marek mamy pewność, że to jednostki sprawdzone i mało awaryjne. Oczywiście nie można generalizować. Dużo, albo nawet bardzo dużo zależy od sposobu eksploatacji konkretnego silnika. Nawet najbardziej niezawodna jednostka może zostać szybko “zajechana” poprzez niewłaściwe użytkowanie. VW Golf 4 nie jest dużym i ciężkim samochodem. Dzięki temu praktycznie każdy silnik się w nim sprawdzi. Jednakże i w tym miejscu wszystko zależy od upodobań i preferencji konkretnej osoby. Najlepiej znaleźć równowagę pomiędzy mocą a ekonomiką silnika. Po prostu moim zdaniem lepiej odpuścić sobie silniki o większej mocy (a tym samym i większym spalaniu) na rzecz mniejszych jednostek, ale o stosunkowo oszczędnym zapotrzebowaniu na paliwo.

 

Poniżej prezentuje silniki benzynowe montowane w VW Golf 4 :

 

Model silnika

Cylindry

Zawory

Pojemność

Moc

Moment Obrotowy

Lata

Oznaczenia silników

1.4

4

16

1390 cm3

55 kW (75KM)

128 Nm

1997 -2006

APE, AHW, AKQ, AXP, BCA, AUA

1.6

4

8

1595 cm3

74 kW (101 KM)

145 Nm

1997 – 2000

AEH, AKL, APF

1.6

4

8

1595 cm3

75 kW (102 KM)

148 Nm

2000 – 2006

AVU, BFQ

1.6

4

16

1595 cm3

77 kW (105 KM)

148 Nm

2000 – 2006

AUS, AZD, ATN, BCB

1.6 (FSI)

4

16

1595 cm3

81 kW (110 KM)

155 Nm

2002 – 2006

BAD

1.8

4

20

1781 cm3

92 kW (125 KM)

170 Nm

1997 – 1999

AGN

1.8T

4

20

1781 cm3

110 kW (150 KM)

210 Nm

1997 – 2006

AGU, AUM, ARZ, ARX

1.8T GTI

4

20

1781 cm3

132 kW (180 KM)

235 Nm

2001 – 2003

AUQ

2.0

4

8

1984 cm3

85 kW (115 KM)

172 Nm

1999 – 2006

APK, AQY, AZJ, ATU, AGW

2.3 VR5

5

10

2327 cm3

110 kW (150 KM)

205 Nm

1997 – 2000

AGZ

2.3 VR5

5

20

2327 cm3

125 kW (170 KM)

220 Nm

2000 – 2003

AQN

2.8 V6 4Motion

6

24

2729 cm3

150 kW (204 KM)

270 Nm

1999 – 2003

AQP, BDE, AUE

3.2 R 32 4Motion

6

24

3189 cm3

177 kW (241 KM)

320 Nm

2002 – 2004

BFH, BJS

Kilka słów o Volkswagen Golf 4

Możliwość komentowania Kilka słów o Volkswagen Golf 4 została wyłączona

Witam,

Chciałbym przedstawić kilka faktów o samochodzie Volkswagen Golf 4, a tym samym przybliżyć go nieco czytelnikom. Volkswagen Golf jest kompaktowym niemieckim samochodem z segmentu C. Następcą bardzo popularnego samochodu jakim niewątpliwie jest Volkswagen Golf 3. Produkowany był w latach 1997-2003. Wychodził w wersji 3 drzwiowej, 5 drzwiowej. Ciekawostka jest, że wersja sedan jest sub marką Golfa generacji 4 i została nazwana Volkswagen Bora. Jego niemiecki rodowód świadczy o tym, że za całkiem rozsądne pieniądze otrzymujemy bardzo dobrej klasy samochód. Ów model wychodził również w wersji kombi. Jako ciekawostkę mogę podać, że był produkowany aż do 2006 roku. Istniał więc okres czasu, w którym praktycznie przez trzy lata Volkswagen produkował dwie generacje jednego samochodu. Niżej zdjęcie typowego Golfa 4 generacji w wersji 5 drzwiowej:

Jak widać Golf IV ma bardzo ciekawą linię nadwozia. Wersja trzydrzwiowa ma bardziej agresywny i sportowy charakter. Niewątpliwym sukcesem ów samochodu jest właśnie szeroki asortyment linii nadwozia, oraz gammy silników. Każdy może znaleźć coś dla siebie. Wersja pięciodrzwiowa z powodzeniem znajdzie zastosowanie jako średniej wielkości miejski samochód. Jest na tyle przestronny, że z powodzeniem czujemy się komfortowo, a na tyle nieduży, że łatwo znajdziemy miejsce na parkingu. Z powodzeniem również nadaje się jako samochód dla młodego małżeństwa. Wersja trzydrzwiowa mimo swoich identycznych wymiarów sprawia wrażenie smuklejszej. Dlatego częściej jest wybierana przez młodszą grupę kierowców. Dla nich priorytetem nie jest miejsce. Z kolei dla osób szukających samochodu z większym bagażnikiem przygotowana została wersja o nazwie Bora. Praktycznie poza trochę inną linią nadwozia (sedan), to w dalszym ciągu Golf IV. Spotkać również można bardzo często Golfa 4 generacji jako kombi. Zaletą ów samochodu jest to, że przy mimo stosunkowo średnich wymiarach otrzymujemy już całkiem sensowną pojemność. Docenią to wszyscy, którzy od czasu do czasu muszą przewieźć jakiś większy bagaż.

Reasumując. Volkswagen Golf 4 jest bardzo fajnym samochodem, kierowany do bardzo szerokiej grupy klientów. Moc odmian sprawia, że możemy dopasować i zakupić taki samochód o jaki nam dokładnie chodzi. W następnym wpisie postaram się przybliżyć gammę silników jakie były montowane w tym modelu.